dinsdag 15 januari 2008

Het asbeststort van OB&D in Louise-Marie komt er niet !

De Roonseniere ontving zopas volgend bericht van het Kabinet van Minister Hilde Crevits:

Geachte heer,
Met verwijzing naar onze mails in augustus en september van vorig jaar bezorg ik u in bijlage het ministerieel besluit, zoals vandaag door minister Crevits ondertekend, waarbij de milieuvergunning voor het storten van asbestcementafval in Ronse wordt geweigerd.
Het gedeelte van de vergunning ter opvulling van de zandgroeve met niet-verontreinigde gronden en niet-verontreinigde bagger- en ruimingsspecie wordt wel vergund (werd ook niet gecontesteerd).
Vriendelijke groet
Sigrid Raedschelders
Juridisch raadgever
kabinet minister Crevits

Het gezond verstand en de rede hebben dus gezegevierd. Ik bespaar u de lectuur van het 21 pagina's tellende ministerieel Besluit van heden 15 januari 2008. Samen met de omwonenden, het Milieufront Omer Wattez, het actiecomité, de Stad Ronse en Natuurpunt vzw, heeft ook De Roonseniere in de deze blog zijn ongenoegen laten blijken. Minister Hilde Crevits is niet doof gebleven voor ons gefundeerd protest!
Zeer terecht wordt er in het Ministerieel Besluit op gewezen dat er betere en veiligere oplossingen voor handen zijn om van het giftige asbestafval af te komen. Zoals ik in mijn blog van 19 augustus 2007 al vermeldde.
In de naam van alle Roonseniers dank ik Minister Hilde Crevits voor haar wijze beslissing. Een mooier nieuwjaarsgeschenk konden we ons niet dromen. Ronse en de Vlaamse Ardennen kunnen weer even op beide oren slapen...

Geen opmerkingen: