donderdag 19 april 2007

Zoektocht naar informatie

Gisteren heb ik nonkel Adelin Devos even gebeld. Om te horen hoe het met zijn gezondheid is en ook om wat meer over het ontstaan van de Vlaamse Vriendenkring te weten te komen.
Ik blijf benieuwd naar de overgangsperiode tussen die Vlaamse Vriendenkring en de Marnixring.
Ik besef nu ook dat dit al een dertigtal jaren geleden is. Tempus fugit, inderdaad !
Voor het te laat is, ga ik op zoek naar getuigen die deze periode hebben meegemaakt en er een actieve rol in hebben gespeeld. Zij zullen me ongetwijfeld wijzer kunnen maken.
Vader zaliger is één van de oprichters geweest van de Vlaamse Vriendenkring. Hij heeft wel geweigerd om de overstap naar de Marnixring te maken. Waarom, kan ik hem helaas niet zelf meer vragen...
Mijn overtuiging blijft groeien dat er in Ronse een plaats is -en blijft- voor een vereniging die het Vlaamse (en niet het tweetalige) karakter van onze stad wil promoten.

Geen opmerkingen: